Odling, Växthus Höst, Vinterodling, Växthus

Höstförberedelse av trädgården

Inlägget innehåller reklam genom annonslänkar för odla.nu
 
Hejsan!
 
Sista september! Jösses vad tiden går fort! Idag för 22 år sedan blev jag mamma för första gången till en liten näpen tös som idag växt upp till en självständig tjej som nu pluggar engelska på universitetet. Tyvärr får jag fira henne på distans då jag fortfarande är krasslig, men övriga familjen ska åka iväg och fira. Känns så surt, men vad ska man göra? Jag har ingen lust att smitta ner folk, särskilt inte hennes lillasyster på pappas sida som inte är så jättegammal. 
 
Nu är det i alla fall dags att börja preparera trädgården inför nästa säsong, bland annat plantera lökar. Den här trädgården innehöll ingenting annat än stenar och skog när vi tog över (typ) så det går åt massor med tid och pengar att få en vettig trädgård av den. Inte en blomma fanns i trädgården så nu ska jag få lite lökar i jorden som kan blomma till våren. Tulpaner och krokus, det är väl vårigt?! På odla.nu har de rabatt på lökar och fröer som kan sås nu för att ha en fin rabatt till våren.
 
 
Katten kikade också nyfiket fram i hörnan och undrade vad jag pysslade med... 
 
 
Har införskaffat den här boken om vinterodling av Sara Bäckmo som jag håller på att läsa igenom nu. Jag ska ta och beställa lite fröer nu som jag ska prova att sätta i växthuset och se hur de överlever vintern där. Ska bli otroligt spännande. Hon har ju ett eget sortiment med fröer där jag ska testa bland annat vinterportulak, vintersallat och spenat.
 
Visa fler inlägg